۷:۲۶:۰۹ بعد از ظهر دوشنبه, ۲۷ام دی, ۱۴۰۰

ادغام دو بازیگر اصلی صنعت بیمه آنلاین کشور، ادامه حیات بیمیتو با برند ازکی

در نشست خبری «بیمیتو» و «ازکی» که سه‌شنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۰  با حضور مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت استارتاپی ازکی و بیمیتو و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد ادغام دو استارت‌آپ صنعت بیمه آنلاین یعنی بیمیتو و ازکی رسما اعلام شد.

تیم لطیف «رئیس هیات‌مدیره ازکی» ضرورت وجود پلتفرمی با قابلیت مقایسه مالی در ایران را مهم‌ترین دلیل ایجاد ازکی عنوان کرد و گفت: ایده ایجاد ازکی به سال ۹۷ و تحقیق درباره لزوم وجود پلتفرمی با قابلیت مقایسه مالی در ایران برمی‌گردد. در این راستا و پس از تحقیق و بررسی درباره نمونه‌های خارجی شرکت‌های بیمه‌ای آنلاین به ایده استارت‌آپ «ازکی» رسیدیم.

لطیف افزود: اکنون پس از گذشت نزدیک به ۲ سال از ادغام ازکی و بیمیتو بر آن شدیم تا با یک تصمیم استراتژیک و هدفمند تنها با اسم ازکی به فعالیت خود ادامه دهیم.

وی به چالش‌های این ادغام نیز اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازمانی، دورکاری، انتخاب چشم‌انداز و شیوع ویروس کرونا از این چالش‌ها بود.

رئیس هیات مدیره شرکت استارتاپی ازکی یکی از چشم‌اندازهای مشترک هر دو مجموعه را تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت خرید آنلاین بیمه دانست و افزود: با این ادغام حدود ۸۰ درصد این بازار آنلاین در دست ما خواهد بود و در حال حاضر شرکت به طور مستقیم و غیر مستقیم حدود ۴۵۰ نفر نیروی کار دارد.

جایگاه ویژه مقایسه در بازار مالی دنیا

لطیف در ادامه قابلیت مقایسه آنلاین در بازار مالی دنیا را برگ برنده فعالیت‌های تجاری عنوان کرد و گفت: امروزه مقایسه جایگاه ویژه‌ای در بازار بیمه آنلاین دارد و شرکت‌هایی مانند  check24 از جمله شرکت‌هایی هستند که علاوه بر خدمات بیمه آنلاین سایر خدمات مالی با قابلیت مقایسه را به مشتریان عرضه می‌کند و با فاصله بزرگ‌ترین فروشنده آنلاین بیمه دنیا به شمار می‌آیند که این امر نشان از ظرفیت بالای این صنعت در دنیا دارد.

همچنین، یکی از مشکلات ما در کشور موضوع  شفافیت است و معضلاتی که از جنس رگولاتوری در این زمینه وجود دارد ما را به این مسیر سوق می‌دهد که در زمینه صنعت بیمه آنلاین کوشا باشیم.

چرا ادغام شدیم؟

در بخش دوم گفتگو حامد ولی پوری «مدیرعامل شرکت استارتاپی بیمیتو و ازکی» به بیان تجربیات خود در رابطه با ایجاد پلتفرم بیمیتو پرداخت.

وی گفت: پایان سال ۹۸ شرایط اقتصادی بیمیتو بسیار پیچیده بود و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که برای پرداخت حقوق کارکنان نیز با مشکل مواجه بودیم. در همین شرایط بود که به دلیل تبلیغات گسترده ازکی به فکر ادغام دو شرکت افتادیم. این تصمیم دشواری بود ولی به دلیل شرایط و درک متقابلی که بین ما و ازکی به وجود آمد به فکر ادغام افتادیم.

چالش‌های ادغام بیمیتو و ازکی

ولی پوری افزود: جذب سرمایه، هم‌افزایی و نگاه هم‌راستا از چالش‌های این ادغام بود که پس از مدت زمانی بر این چالش‌ها فائق آمدیم.

در بیمیتو تمرکز کامل ما بر روی بازار خودرو بود ولی در ازکی تمرکز تا حدودی متفاوت بوده و نکته دیگری که در ادغام دو شرکت نقش موثری ایفا می‌کرد سینرژی دو شرکت بود که سرانجام باعث موفقیت این ادغام گردید.

ولی‌پوری تاکید کرد که از حالا به بعد بیمیتو فعالیت‌های خود را با نام ازکی ادامه خواهد داد.

حامد ولی‌پوری نیز مانند تیم لطیف بزرگ‌ترین هدف این دو مجموعه ادغام شده در آینده نزدیک را تبدیل شدن به یک سوپر اگریگیتور (Super Aggregator) اعلام کرد.

بزرگ‌ترین تبلیغات تلویزیونی پس از ادغام بیمیتو و ازکی

ولی پوری افزود: ادغام دو شرکت و جذب سرمایه در ابتدای ادغام ما را به جایی رساند که توانستیم بزرگ‌ترین قرارداد تبلیغاتی تلویزیونی را در صدا و سیما بگیریم و این نشان دهنده قرارگرفتن شرکت در وضعیت مالی بسیار خوب است. این تبلیغات تلویزیونی برای ما بسیار موثر بود و تاثیر مثبتی بر روی فروش گذاشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما همواره سعی کردیم یک برند حساس روی مشتری باشیم و کماکان یک برند حساس بر روی مشتری باقی خواهیم ماند. اگر در آینده در هر صنعت دیگری هم اسمی از ازکی شنیده شود کماکان روند تمرکز روی مشتری را ادامه خواهیم داد.

ضمن اینکه تاکنون هم‌صدا بوده‌ایم، از این پس یک‌صدا شدیم و اسم یک برند را از ما خواهید شنید؛ ازکی دات کام.

همچنین پنلی با موضوع سوپراپ و سوپر اگریگیتور با حضور ژوبین علاقبند «مدیرعامل سابق اسنپ و مدیرعامل لیان کپیتال» مهدی امیری «مدیرعامل کافه بازار» کاوه یزدی‌فر «استراتژیست کسب‌وکار سرآوا» تیم لطیف و حامد ولی‌پوری برگزار شد.

تجربه موفق اسنپ‌فود در ادغام با سوپراپ اسنپ

ژوبین علاقبند «مدیرعامل لیان کپیتال و مدیرعامل سابق اسنپ» در این پنل گفت: زمانی‌که اسنپ‌فود به سوپراپ اسنپ اضافه شد ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش فروش را تجربه کرد. اسنپ‌فود در آن زمان سرویس کوچکی نبود و ظرف یک هفته ۲۵ درصد رشد فروش را داشت.

وی افزود: عقاید بسیار زیادی درخصوص سوپراپ‌ها وجود دارد. به طور مثال در گوگل‌پلی تعداد بالایی اپ وجود دارد و این درحالی است که در یک گوشی موبایل نهایتا بتوان ۳۰ اپ را دانلود و استفاده کرد. بسیاری بر این باورند اگر شما بتوانید یکی از آن اپ‌ها باشید برنده شده‌اید.

مدیر عامل لیان کپیتال افزود: بعضی موارد در زمینه سوپراپ‌ها به فرهنگ بستگی دارد. به عنوان مثال علت استفاده از سوپراپ وی‌چت در آسیای جنوب شرقی تا حد زیادی به قوانین و فرهنگ آن کشورها وابسته است ولی در اروپا به دلیل وجود قوانین دست و پاگیر سوپراپ‌ها نمی‌توانند مشابه این فعالیت را انجام دهند. از سوی دیگر در ایران و چین این قوانین وجود نداشته، لذا می‌توان سرویس بیشتری به کاربران ارائه داد.

علاقبند موضوع سوپراپ‌ها را دارای ریسک بالا دانست به‌طوری‌که طبق آمارها مردم به طور متوسط ماهانه  ۴۶ سوپراپ استفاده کرده‌اند ولی باید دید از این تعداد کدام سوپراپ‌ها اقبال بیشتری کسب می‌کنند.

ضرورت وجود محتوا در کسب‌وکارهای جدید

در ادامه مهدی امیری به بیان تجربیات خود در بحث اضافه کردن سرویس‌های جدید در کافه بازار پرداخت.

وی گفت: کافه بازار متعلق به هلدینگ هزاردستان متشکل از اپلیکیشن‌های دیوار، بلد، ستون، کافه بازار و قرار است.

در دیوار مهمترین دغدغه ما این است که تقاضا به کدام سمت هدایت می‌شود. درحال حاضر استقبال بازار به سمت استخدام است و فکر می‌کنیم جای رشد و تقاضای زیادی دارد و «نگهداشت» عامل موثری است که در بحث استخدام باید به آن نگاه ویژه‌ای داشت.

همچنین وجود محتوا و کانسپت حس موثر بودن را برای هر کسب‌وکاری در پی داشته و باعث می‌شود فرآیند مفید بودن در همه ابعاد آن کسب‌وکار اتفاق افتد. این فعالیتی است که امروز آغاز شده و در این راستا ادغام شرکت‌ها می‌تواند به عملکرد بهتری از سوی آنها منجر گردد.

همچنین ببینید

4 نشانه گسترش رکود در معاملات بورس/ رشد 36 درصدی صف‌ خرید در بازار سرمایه

بورس وارد رکود شده است؟

بورس در روزهای نزولی، باز هم در حال شکستن مقاومت‌های پیش روی خود است. آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *