شروع یک استارت‌ آپ

ایجاد و توسعه ی مشاغل اینترنتی یا یک استارت آپ این روزها موضوع داغی است که اکثر سایت ها و وبلاگ های زیادی راجع به آن نوشته اند.

مدعای این حرف میتواند یک جستجوی ساده در گوگل باشد.

اولین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق ، پیداکردن یک نیاز در جامعه و به ترتیب تحقیق راجع به آن ، ایجاد وبسایت ، تبلیغات و در آخر سرمایه گذاری است.
اما در موضوع کسب و کار آنلاین ، تیم اجرایی قوی ، به کارگیری تجربیات و استفاده از الگوهای ثابت شده ی جهانی مواردی هستند که در یک کسب و کار اینترنتی موفق جلوتر از سرمایه قرار می گیرد.
متاسفانه در فضای استارت آپ های ایران سرمایه گذاری روی کسب و کار بیشترین توجه را به خود جلب کرده است که در صورت شکست ، عدم سرمایه گذاری بیشتر را دلیل بر آن میدانند.

کسانی که در نوشته هایشان راه اندازی یک استارت آپ را بسیار ساده میشمارند ، هدفی جز جذب مخاطب و بازدید کننده برای تارنمای خود ندارند.
توسعه ی یک استارت آپ نیازمند روزانه ۱۴ تا ۱۸ ساعت فعالیت مفید است ، آن هم در مدت چندین سال ، برای حاصل شدن یک نتیجه ی خوب.

 

مجوزهای لازم و توزیع مناسب

 

تجربه نشان داده است که مشکلات بزرگ و حل نشدنی ای بر سر راه استارت آپ ها وجود ندارد.

فعالیت در حوزه ی فروش اینترنتی نیازمند مجوزهایی از اصناف و دریافت نماد الکترونیکی است.
در ابتدای کسب و کار ، شاید توزیع از طریق پُست کارامد باشد اما قطعا برای توسعه ی آن باید از روش های دیگر هم استفاده کرد. (البته اگر استارت آپ ، نیاز به توزیع کالا داشته باشد)
نوع محتوا ، وبسایت شمارا زیبا و پربازدیدتر می کند.

ایجاد محتوای غنی و مفید با طراحی ساده و کاربردی و به زبان فارسی باعث جذب بازدیدکنندگان می شود. این محتوا باید تخصصی اما بی طرفانه باشد.

 

کلام آخر

 

در این مطلب سعی شد تجربه ها و واقعیت های راه اندازی یک استارت آپ ، صادقانه بیان شود.

چون حقیقت این است که راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی زمان مناسبی برای آزمون و خطا یا قدم گذاشتن در مسیری ناشناخته نیست.
امیدواریم مفید واقع شده باشد.