۴ شبکه اجتماعی مناسب برای کسب درآمد اینترنتی
دی ۵, ۱۳۹۹
آموزش ها, کسب و کار اینترنتی
222 بازدید

برای آنکه بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق داشته باشید باید کسب و کار خود را بشناسید.
مصرفکنندگان نهایی ، مشتریان کسب و کارتان را خوب بررسی کنید.
در شبکه های اجتماعی بیشتر جمعیت آن را مصرف کنندگان نهایی تشکیل می دهند ، پس کسب و کارها باید هوشمندانه باشد.
برای اینکه بتوانید در شبکههای اجتماعی مخاطبان زیادی داشته باشید باید آنها را به خوبی بشناسید ، هدفتان را از حضور در شبکه اجتماعی مشخص کنید ، هر چند هدف از کسب و کارها از حضور در شبکه ی اجتماعی فروش مستقیم محصولات است ، اما باید توجه داشت که برای رسیدن به این هدف باید مدل کسب و کار ، مخاطبان و پتانسیل شبکه اجتماعی را نیز در نظر داشته باشید.
تلگرام
یکی از شبکه های اجتماعی برای ایجاد کسب و کار،تلگرام است که حتی فیلتر شدن آن هم نتوانست از محبوبیت آن کم کند.
شما می توانید یک کانال تلگرامی برای اطلاع رسانی و تعامل مستقیم، مناسب کسب و کارتان با مشتریان خود داشته باشید.
از جمله مزیت های تلگرام تعداد بالای کاربران ، گروههای سنی مختلف ، امکان تشکیل گروه و کانال های مختلف ، رابط کاربری راحت و تبلیغات ارزان است.
معایب آن فیلتر بودن در ایران ، عدم وجود درگاه پرداخت ، عدم امکان ساخت فروشگاه است.
اینستاگرام
بعد از تلگرام محبوبترین شبکه اجتماعی ایرانیان اینستاگرام است که ابتدا کار خود را با به اشتراک گذاشتن مخاطبان افزایش داد.
از اصلیترین هدف های مخاطبانش سرگرمی و خرید کردن است.
اینستاگرام محل مناسبی برای حضور کسب و کارهای با کیفیت و خلاقانه است اما ممکن است در ابتدا کمی هزینه داشته باشد ولی با افزایش تعداد مخاطبان این هزینه جبران خواهد شد.
از کسب و کارهای اینستاگرام گردشگری مد و زیبایی ، سلامتی ، هنر و صنایع دستی و عکاسی و سرگرمی است.
مزیت های اینستا: امکان ارائه محتوای خلاقانه و تاثیر گذار ، طراحی شده ، مخصوص تلفن همراه و امکان استفاده از تبلیغات.
معایب اینستا: نیازمند تولید محتوای تعاملی،هزینه محتوای بالا ، عدم امکان آنالیز وتحلیل دقیق نتایج و عدم امکان ساخت فروشگاه.
فیسبوک
اگر مخاطبان شما خارج از ایران هستند شبکه اجتماعی فیسبوک با بیش از یک میلیون کاربر روزانه ی فعال بهترین گزینه است.
از مزیت های آن تعداد زیاد کاربران ، امکان تبلیغات هدفمند ، امکان تولید محتوای خلاق و تاثیرگذار و امکان آنالیز و تحلیل قوی نتایج است و معایب فیسبوک فیلترینگ در ایران و بودجه بالای تبلیغاتی میباشد.
توییتر
در توییتر سرعت انتقال محتوا بالاست ، در نتیجه برای دنبال کردن اخبار سیاسی مناسب است.
مخاطبان توییتر به طور معمول اگر از کالا و خدماتی که دریافت میکنند ناراضی یا راضی باشند آن را توییت می کنند ، بنابراین مرکز مهمی برای بزرگنمایی های کاری و ارائه خلاقیت است.
از مزیت های آن تعامل راحتتر با کاربران و قابلیت هدف گذاری مخاطبین با استفاده از هشتگ های مرتبط است.
معایب توییتر: نیازمند پاسخ دادن سریع ، نیازمند تعداد توییت روزانه بالا و هدایت ترافیک بالایی است که الزاماً منجر به فروش نمی شود.